نشست های نواندیشی در صندوق رفاه و تأمین آتیه(5)

اخبار و رویدادها



نشست های نواندیشی جلسه پنجم

به نام خداوند جان و خرد

نشست های نواندیشی در صندوق رفاه و تأمین آتیه(5)

 

پیشگامان؛ اینان چگونه دنیا را دگرگون می سازند...

در دنیایی که باشتاب رو به دگرگونی دارد، درس های گذشته می توانند ما را به گمراهی بکشانند.

 

در جلسه پنجم نشست های نواندیشی صندوق رفاه و تأمین آتیه با حضور جمعی از همکاران؛ نکات ارزشمند زیر از کتاب پیشگامان توسط جناب آقای حیاتی(مدیرعامل صندوق رفاه و تأمین آتیه)مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

پدیده اثر پروانه‌ای : به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیاره زمین (مانند بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع طوفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

در واقع بیانگر این موضوع است که در غایت همه پدیده های طبیعی یک نظمی نهفته است. پس انسان خوشبخت نیز می تواند همواره با الهام گرفتن از طبیعت، بین امور مادی و معنوی در زندگی خود تعادل ایجاد کند تا در حلقه نظم و هوشمندی کائنات قرار گیرد.

بسیاری از انسان ها تاکنون بوده اند که از قرار گرفتن در مسیر پیشگامی و دگرگونی هراس داشته اند. اگرچه از همه انتظار نمی رود که پیشگام یک جنبش انقلابی باشند ولی انسان می بایست تلاش کند که حداقل در زندگی شخصی خود و ارتباطات، فعالیت های اجتماعی و محل کار، زندگی زناشویی و ... به جای تکیه کردن و پیروی از پیش فرض ها و طرح واره های زندگی، همواره در جهت کسب آگاهی و بینش های جدید تلاش نماید.

واقعیت این است که بیشتر مردم تمایل دارند در حاشیه امن خود باقی بمانند و با جریان رودخانه همراه شوند به جای اینکه به تغییر سبک زندگی پرداخته و با اندیشه های ناب و بکری که به ذهن و درون انسان می آیند خود را به چالش کشانند.