نشست های نواندیشی در صندوق رفاه و تأمین آتیه(3)

اخبار و رویدادها



نشست های نواندیشی قسمت سوم

به نام خداوند جان و خرد

نشست های نواندیشی در صندوق رفاه و تأمین آتیه(3)

 

پیشگامان؛ اینان چگونه دنیا را دگرگون می سازند...

در دنیایی که باشتاب رو به دگرگونی دارد، درس های گذشته می توانند ما را به گمراهی بکشانند.

در جلسه سوم نواندیشی صندوق رفاه و تأمین آتیه نکات ارزشمند زیر از کتاب پیشگامان توسط جناب آقای حیاتی(مدیرعامل صندوق رفاه و تأمین آتیه) برای جمعی از همکاران مورد بحث قرار گرفت.

اینکه خرد سنتی ادعا می کند که برخی از مردم خلاق به دنیا می آیند و دیگران از اندیشه های ناب کم تر برخوردارند، در کتاب پیشگامان نقض شده و به ما نشان می دهد که هر کس توان بالا بردن میزان خلاقیت خود را دارد. در سازمان ها مدیران با کمک به کارکنان در توجه به اندیشه های نو و گوناگون به جای دنباله روی، به مدیران شایسته تری تبدیل می شوند.

کسب پیروزی به معنای پیشی گرفتن بی درنگ از همگان نیست، بلکه نیازمند شکیبایی و منتظر ماندن برای فرارسیدن زمان مناسب اقدام است. در این خصوص می بایست اندکی صبور بوده و در اندیشه پایان کارها پیش از موعد نباشیم بلکه با خونسردی و تأمل در رسیدن به نتایج بهتر تلاش کنیم.

انسان همواره باید در زندگی به دو اصل پایبند باشد: 

1) پذیرش شرایط و موضوعاتی که خارج از کنترل اوست.

2) تغییر شرایطی که می تواند باعث بهسازی دنیای پیرامونش شود.

ولی تغییر باورها و رفتارهایی که در ژرفای ذهن انسان ها جا گرفته اند، کاری هولناک و دلهره آور است. از آنجایی که دگرگونی های بنیادین ناممکن به نظر می رسد، ما وضع موجود را می پذیریم و حاضر به تغییر شرایط نیستیم.

جلسه سوم نواندیشی با نوشته جرج برنارد شاو پایان یافت:

"انسان های منطقی خود را با دنیا هماهنگ می کنند، غیرمنطقی ها اصرار دارند تا دنیا را با خود هماهنگ سازند. به این دلیل است که همه پیشرفت های دنیا به دست غیرمنطقی ها صورت می گیرد."